top of page

Wybierz swoje biuro rachunkowe

  • Instagram
  • Facebook
  • LinkedIn
księgowa katowice

Jaką stawkę ryczałtu zastosować dla usługi obsługi kampanii reklamowej?

Przedsiębiorca świadczył usługę polegającą na ustawianiu reklam w mediach społecznościowych, takich jak Facebook i Instagram. W zakres jego działań wchodziło m.in. profilowanie grupy odbiorców, ustawienie wymiarów reklamy oraz budżetu na kampanię.


Ryczałt a kampania reklamowa


Przychody z tytułu świadczenia tej usługi powinny być opodatkowane ryczałtem według stawki 15%.


Ryczałt w marketingu

Jaką stawkę ryczałtu zastosować dla usługi obsługi kampanii reklamowej?

Stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych są określone w przepisach ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz.U. z 2021 r. poz. 1993 ze zm.), dalej u.z.p.d. Z przepisów tych wynika, że przychody z usług reklamowych (PKWiU 73) są opodatkowane ryczałtem według stawki 15%.


Art. 12. [Stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych]

  1. Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi:

  2. 8,5% przychodów ze świadczenia:

  • a) usług wymienionych w załączniku nr 2 do ustawy,

  • b) usług, z zastrzeżeniem pkt 2 i 3.

  1. 5,5% przychodów z działalności wytwórczej i budowlanej.

  2. 3% przychodów ze świadczenia usług gastronomicznych, z wyłączeniem przychodów ze sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, oraz przychodów z działalności usługowej w zakresie handlu.


Ponadto, z przepisów wynika, że przychody z usług reklamowych (PKWiU 73) są opodatkowane ryczałtem według stawki 15%:


Art. 12. ust. 1 pkt 2 lit. o u.z.p.d.o.f.:

Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi: ... 
2) 15% przychodów ze świadczenia usług: 
... o) reklamowych.

Jaką stawkę ryczałtu zastosować dla usługi obsługi kampanii reklamowej? - Biorąc pod uwagę powyższe, świadczone usługi klasyfikują się w ramach PKWiU w grupowaniu 73.11.11.0, które obejmuje kompleksowe usługi reklamowe, w tym planowanie, tworzenie i realizowanie kampanii reklamowych. W związku z tym przychody z tej działalności powinny być opodatkowane ryczałtem w wysokości 15%.


Klasyfikacja PKWiU


Według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług , usługi reklamowe są sklasyfikowane w grupowaniu 73.11.11.0, które obejmuje kompleksowe usługi reklamowe, w tym planowanie, tworzenie i realizowanie kampanii reklamowych.


Mając na uwadze powyższe przepisy, przedsiębiorca świadczący usługi ustawiania kampanii reklamowych w mediach społecznościowych powinien opodatkować swoje przychody ryczałtem według stawki 15%.


Księgowość dla marketingu i pokrewne


Dla przedsiębiorców zajmujących się marketingiem i usługami pokrewnymi, znajomość przepisów podatkowych i właściwe rozliczenie przychodów jest kluczowe. Księgowość dla marketingu obejmuje nie tylko poprawne ewidencjonowanie przychodów, ale także prawidłowe stosowanie stawek podatkowych, takich jak ryczałt od przychodów ewidencjonowanych. Właściwe zrozumienie klasyfikacji PKWiU oraz odpowiednich przepisów ustawowych, takich jak ustawa o zryczałtowanym podatku dochodowym, może znacząco wpłynąć na efektywność finansową i zgodność z prawem działalności marketingowej.


Jaką stawkę ryczałtu zastosować dla usługi obsługi kampanii reklamowej? - podsumowanie


W ramach księgowości dla marketingu, przedsiębiorcy powinni również zwracać uwagę na zmiany w przepisach podatkowych oraz korzystać z profesjonalnych usług księgowych, aby zapewnić zgodność z aktualnymi wymogami prawnymi. Dzięki temu mogą skoncentrować się na swojej podstawowej działalności, a jednocześnie mieć pewność, że ich finanse są prowadzone prawidłowo.

bottom of page